Останнє оновлення: 18:08 четвер, 16 січня
Свято / Репортаж
Ви знаходитесь: Культура / Архітектура / «Седнівська осінь – 2010» із заміною пам’ятників. ВІДЕО, ФОТОрепортаж
«Седнівська осінь – 2010» із заміною пам’ятників. ВІДЕО, ФОТОрепортаж

«Седнівська осінь – 2010» із заміною пам’ятників. ВІДЕО, ФОТОрепортаж

У містечку Седнів Чернігівської області у суботу 25 вересня відбулось традиційне щорічне літературно-мистецьке свято «Седнівська осінь».

Останні роки створено таку собі традицію відкривати на свято новий пам’ятник чи скульптуру. Але цього року організатори перевершили попередників та й, напевно, наступників...

Пам’ятник встановлено. Пам’ятник не аби кому, а Тарасу Григоровичу. З місцем пам’ятника по дріб’язку розмінюватися не стали – поставили перед входом до будинку Лизогубів. Але ж там вже стояв пам’ятник, причому... тому ж таки Шевченку!

Куди ж його поділи – погруддя б/в в доброму стані? Цим запитанням «незаплановано» були озадачені деякі гості включно з автором цих рядків. Закрадалися також сумніви в наявності логіки таких маневрів...

«Старий монумент перенесли в інше місце», - зазначено на сайті «Чернігів для туриста». Куди саме, не уточнюється. Принаймні, за власними спостереженнями під час свята, це «інше місце» - не в цій садибі.

Загалом же сценарій свята мало чим, якщо взагалі відрізнявся від попередніх. Схоже, цього року було дещо більше наметів, де представники територіальних громад представляли свої села.

Єдина вражаюча відмінньсть – засилля блакитних прапорів одної з багатьох політичних партій і виключна монополія цієї партії на недоречне встановлення своїх агіт-наметів. Блакитні прапорці тримали діти на центральній алеї садиби. Великі блакитні прапори тримали хлопчаки позаду ведучих під час відкриття нового пам’ятника на старому місці. Один блакитний намет стояв перед входом до садиби та другий – у парку. Якась блакитна істерія на літературно-мистецькому святі.

На свято завітали голова Чернігівської ОДА Володимир Хоменко із заступником Віктором Тканко, голова Національної Спілки художників України Володимир Чепелик. З чернігівських посадовців помічений депутат міськради Анатолій Роговий. Голови чернігівських обласної та міської ради у той день були зайняті чимось іншим. Втім, це вже відмінність не свята, а часу: чиновництво переорієнтувалося на інші святкування – на зразок гльні у Сеньківці.

Під час свята було обіцяно добудувати нову школу. Будівництво тримає тут же, у сусідстві з садибою Лизогубів. «Президент нашої України Віктор Федорович Янукович пообіцяв особисто прибути на урочистості відкриття нової школи 1 вересня 2012 року», – заявив народний депутат України Михайло Чечетов. Отже, наши цели ясны, задачи определены. За работу, товарищи! За новые победы Партии регионов!


Збільшити

Пильні очі Партії регіонів


Збільшити

Діти зі шкілної парти мають засвоювати важливість керівної ролі Партії регіонів


Збільшити

Діти зі шкілної парти мають засвоювати важливість керівної ролі Партії регіонів


Збільшити

Новий пам'ятник


Збільшити

Старий пам'ятник - погруддя - що стояло на цьому місці


Збільшити

Старий пам'ятник - погруддя - що стояло на цьому місці


Збільшити

Новий пам'ятник на місці погруддя перед входом до будинку Лизогубів


Збільшити

Блакитна істерія на літературно-мистецькому святі


Збільшити

Цього спекотного літа у нас виростали повнорозмірні дині


Збільшити

Справжній хліб від слабинської громади


Збільшити

... і справжня красуня


Збільшити

Антикварний утюг, що працює на вугільній тязі


Збільшити

Старовинний плетений кошик для збору яєць. Як запевняли представники громади - сторічного віку


Збільшити

Ще один пам'ятник-погруддя Шевченку. Проте це не той що стояв біля входу.

Коментарі (25)

час | 2010-10-31 12:41

у краєзнавчому відділі обласної бібліотеки ім.В.Г.Короленка можна ознайомитися з новим збірником про села Чернігівського району "Пакуль поживемо тут" з історії села Пакуль та придбати його

андрій курданов | 2010-10-12 18:51

Сергій Колесник
Шановний Сергію Миколайовичу! Щиро вдячен за теплі слова. Очикується вихід третього збірника документів та матеріалів про села Чернігівського району "Пауль поживемо тут" - з історії села Пакуль (700 сторінок). Це вже виходить що серія. Очикується презентація в бібліотеці Короленка.

Сергій Колесник | 2010-10-11 16:27

Чудовий пам’ятник. Нарешті в Україні почали з’являтися пам’ятники, які є витворами мистецтва. Думаю, що селище стане відтепер ше привабливіше.
Седнів. Це містечко в мене завжди викликало особливу симпатію. Майже підлітком пам’ятаю з’йомки першого радянського тріллера "Вій", у якому у якості кінозірки, виступила Георгієвська церква, в молодості ходив затишними алеями парку, прямуючи до річки Снов, що б переправившись на той бік, потрапити до піонертабора "Будівельник", де працював, ставши дорослим, возив сюди, до садиби Лизогубів, французьких та американських туристів...
Це дуже добре, що у районі є таке свято. І дуже добре, що у районі є така навтомна людина як (в першу чергу) краєзнавець Андрій Курданов. Саме завдяки Андрієві з’явилася серія публікацій "Залоті сторінки...", історія сільських громад зафіксована на сторінках газети.
Успіхів, Андрію!

Цікавлюся | 2010-10-04 06:35

А чому не було палатки районної газети? Нехай би передплату на наступний рік оформляли на святі. Не все ж адмінресурс використовувати. Чи вона вже з літературою не пов’язані? Тепер більше по мітингаю ходять?

андрій курданов | 2010-10-01 13:25

Руся
Біля тих же магазинів у центрі Седнева з 2008 року висить банер з маршрутом відвідування його пам'яток. Щодо видання буклетиків - всі розуміють, що це потрібно, але допомогати не збираються!!! Хоча можливості у великих підприємств Седнева є!!! Можливо бракує патріотизму!!! Для довідки - буклет про Седнівську осінь коштував більше 14 тис. У бюджеті громади таких коштів не буде!! Робити буклетики - для Седнева не солідно!! Про Седнів набирайте в інтернет НЕФІЦІЙНИЙ САЙТ СЕДНЕВА і скільки завгодно черпайте інформацію, милуйтеся його краєвидами

Черноногий | 2010-10-01 11:52

911ця "сед. осінь" із самого початку була мертвонародженим дійством, шабашем (дешевим шоу а ля фольк) для владних носорогів, яким аби випити, поїсти і побачити колорові прапори своєї політсили. бо для територіальної громади седнева і громад сільських рад району жодної користі з того дійства немає: їх напружують протягом кількох місяців, вимагають красоти і смакоти, а за які кошти - не відомо. реальної веселості ті люди не здатні згенерувати, бо це свято - адміністоване у владних кабінетах за їх же сценаріями. Скажіть, що з того, приміром, плохівській громаді? А от седнівці (з учителями включно, які завжди власноручно прибирають сміття на тій території, де гуло свято) - з милом на одному місці. І що, за роки існування "С.О" прийшов якийсь інвестор?
Знаюча
андрій курданов
яМолодець Курданов!
Курданов -зе бест!

Руся | 2010-09-30 22:24

А от ми з сім"єю їздимо до Седнева кожної весни і інколи восени (навіть цієї весни вагітною їздила) , коли там немає ніяких тобі свят. Просто тільки тоді можна відчути наскільки це прекрасне , гармонійне і чарівне місце. І чогось мені здається , що якби я вперше приїхала туди під час оттакого тар-тарамару, то більше б і не поїхала - бо відгонило б мені офіціозом. Звичайно приваблювати людей їхати до Седнева ПОТРІБНО! Але для цього Седнівській громаді варто було б не раз на рік випендритися, а хоча б видати мінімальні якісь малесенькі буклетики чи хоча б листівочки на память про Седнів. Аби люди приїхали і могли хоча б в продуктовому магазині дізнатися що і де можна у Седневі подивитися. Бо подивитися там є що. А ще скільки я вже з сім"єю їжджу - жодного разу не вдалося зайти до їхньої церкви, бо вона постійно закрита - це докір священикам. Навіть цього року на Трійцю вже о першій дня на церкві висів замок. Фу - неподобство.
А коли вже більшість людей знатиме про Седнів як про чудове містечко і захоче туди приїхати не з примусу а по своїй волі - от тоді можна і гульбище закатувати.

Хи-хи! | 2010-09-30 12:46

Мне показалось, или Кудрик и правда немного прибавил в весе?))))
Кстати, а новый памятник Шевченко намного лучше старого, тот совдеповщиной попахивал и не один слой краски выдержал, а этот более гармонично вписывается в архитектурный ансамбль.
А по поводу дискуссии скажу так: легко критиковать того, кто ничего не делает. Но делать всякая охота отпадает, потому что вслед будет нестись неистовое стоголосие, что все было сделано не так, и можно было бы сделать намного лучше.

я | 2010-09-29 16:11

911ця "сед. осінь" із самого початку була мертвонародженим дійством, шабашем (дешевим шоу а ля фольк) для владних носорогів, яким аби випити, поїсти і побачити колорові прапори своєї політсили. бо для територіальної громади седнева і громад сільських рад району жодної користі з того дійства немає: їх напружують протягом кількох місяців, вимагають красоти і смакоти, а за які кошти - не відомо. реальної веселості ті люди не здатні згенерувати, бо це свято - адміністоване у владних кабінетах за їх же сценаріями. Скажіть, що з того, приміром, плохівській громаді? А от седнівці (з учителями включно, які завжди власноручно прибирають сміття на тій території, де гуло свято) - з милом на одному місці. І що, за роки існування "С.О" прийшов якийсь інвестор?
Знаюча
андрій курданов
Молодець Курданов!

андрій курданов | 2010-09-29 13:37

911ця "сед. осінь" із самого початку була мертвонародженим дійством, шабашем (дешевим шоу а ля фольк) для владних носорогів, яким аби випити, поїсти і побачити колорові прапори своєї політсили. бо для територіальної громади седнева і громад сільських рад району жодної користі з того дійства немає: їх напружують протягом кількох місяців, вимагають красоти і смакоти, а за які кошти - не відомо. реальної веселості ті люди не здатні згенерувати, бо це свято - адміністоване у владних кабінетах за їх же сценаріями. Скажіть, що з того, приміром, плохівській громаді? А от седнівці (з учителями включно, які завжди власноручно прибирають сміття на тій території, де гуло свято) - з милом на одному місці. І що, за роки існування "С.О" прийшов якийсь інвестор?
Знаюча
а що 911 не бачив останні два роки наявність на святі інформаційної палатки нашої районної бібліотеки, де можна придбати навіть відеоматеріали про район - його села, людей, а на святі 2010 презентації книжки про Аркадія Казки - у 2007 році збірника про Седнев, а в 2009 році театралізований персонаж Олександр Ригельман запрошував гостей до виставкового комплексу громади і знайомив з працею історика ХVІІІ ст. про козаків, а музична вітальня з творів Лизогубів, а виставкові комплекси в 2009 році від районів Мена, Куликівка, Ріпки, де бажаючі могли дізнатися про вчительку Деполович - авторки Букваря, вчителювала на поч.ХХ ст. в Количівці; а в 2009 році палатка-музей району, а банери про села району. Ви 911 пошукайте це в інших районах. Ми з громадами вирішили збиратися в Седневі, а не в Чернігові, щоб цей чудовий куточок нашого району могли бачити всі.

андрій курданов | 2010-09-29 13:16

911
Седнівська осінь розпочалась у 2003 році. Саме в цей час у Чернігівському районі ми виходили на формат створення громадами свята День Чернігівського району. Ми створюємо виставкові комплекси де раз на рік можемо побачити презентацію колектива. Зрозуміло, що В.А.Чепелик теж мав свої цілі - щоб Київ звернув увагу на Седнів, на базу художників та в парку створити нові скульптурні композиції. Ось найголовніший результат з 2003-2010 рік і він реально є. Звичайно, що ми думали і додержувались формата свята - для мене це було головним, а не страви. Хто був на Седн.осіні-2008 той це реально відчув. А хто бачив все з самого початку, то й мене підримає, що і громади головним вважали показати свої пам'ятки, книжки та перезентації про села. Але Вам 911 це мабуть в очі не впало. Дійсно ми повинні вміти кожен рік бачити нове в святі, пропонувати йго відвідувачам, щоб людина їхала сюди за враженнями, а не констатаціює повтора. А в громадах є працівники культури та актив села, які раз на рік можуть організуватися з виїздом та ще побачити відомих людей з Києва. А ремонт Седнівської школи останні три роки це що не допомога громаді, вчителя, якої не було в 2003-2007 рр

Знаюча | 2010-09-28 13:51

911ця "сед. осінь" із самого початку була мертвонародженим дійством, шабашем (дешевим шоу а ля фольк) для владних носорогів, яким аби випити, поїсти і побачити колорові прапори своєї політсили. бо для територіальної громади седнева і громад сільських рад району жодної користі з того дійства немає: їх напружують протягом кількох місяців, вимагають красоти і смакоти, а за які кошти - не відомо. реальної веселості ті люди не здатні згенерувати, бо це свято - адміністоване у владних кабінетах за їх же сценаріями. Скажіть, що з того, приміром, плохівській громаді? А от седнівці (з учителями включно, які завжди власноручно прибирають сміття на тій території, де гуло свято) - з милом на одному місці. І що, за роки існування "С.О" прийшов якийсь інвестор?
Не раз була на цьому святі. Не згодна, що це "мертвонароджене дійство", адже сама ідея, коли не помиляюся краєзнавця Андрія Курданова, дуже цікава. До речі, його самого там не було. Певно не підходить по кольору. А двома руками вас підтримую щодо смакоти. Скажіть, люди добрі, яке це літературно-художнє свято без самої літератури? Отож, якщо це дійство "отформатувати", було б непогано.

Л.В. | 2010-09-28 13:05

911
Я сама сільський працівник культури тільки з іншого району. Про яке кількамісячне напруження ви говорите. Які кошти потратила "плохівська" громада? на харчі для себе ж! А виїхати з виставкою пару разів на рік не так вже й складно. І яку користь ви хочете? Провітрили рушники, які роками лежать у скринях, поспілкувались з колегами і гостями, послухали столичних виконавців самі поспівали.За сміття седнівцям співчуваю, але такий вже у нас менталітет. Урн вистачало!

911 | 2010-09-28 11:10

ця "сед. осінь" із самого початку була мертвонародженим дійством, шабашем (дешевим шоу а ля фольк) для владних носорогів, яким аби випити, поїсти і побачити колорові прапори своєї політсили. бо для територіальної громади седнева і громад сільських рад району жодної користі з того дійства немає: їх напружують протягом кількох місяців, вимагають красоти і смакоти, а за які кошти - не відомо. реальної веселості ті люди не здатні згенерувати, бо це свято - адміністоване у владних кабінетах за їх же сценаріями. Скажіть, що з того, приміром, плохівській громаді? А от седнівці (з учителями включно, які завжди власноручно прибирають сміття на тій території, де гуло свято) - з милом на одному місці. І що, за роки існування "С.О" прийшов якийсь інвестор?

vvv | 2010-09-27 22:13

василь
А, що саме жах? Якщо ви ходите лише по весіллях, то звичайно я вас розумію, нещасна ви людина! Куди вам до літературно-мистецького заходу, до Лизогубівських читань, до наукової конференції! Свято чудове, враження дуже гарні!

Юра | 2010-09-27 22:07

уже на втором мероприятии вижу забавную картину, среди флагов партии регионов всегда два-три умника держат их вверх ногами( очень плохая премета)

василь | 2010-09-27 22:00

свято просто жах, якби режисерам доручили організувати весілля, то Їх би добряче відлупцювали). Будь який тамада організував би краще.

я | 2010-09-27 21:26

я
Іван Кампо
Які зараз часи? Влада у всі часи була поганою. І хто заважав іншим партіям прийняти участь у святі. Чомусь голова обларади проігнорувала цей захід. І чому у всьому треба шукати якийсь підтекст? Свято пройшло на висоті, до речі, як і в попередні роки і при тодішній владі. Просто люди, які це робили знають свою справу і достойні похвали. А ви, Іван Кампо та просто Іван, були в Седневі? І що вам особисто не сподобалось?

иван | 2010-09-27 19:28

я
Любой, так называемый "праздничный дух", при определенной интенсивности размахивания партийными жупелами, становится не более, чем "заурядным душком". Вы не находите, что не обращая на "это" внимания, можно изрядно "испортить воздух" не только окружающим, но и "себе любимому"?.))

Іван Кампо | 2010-09-27 18:40

я
"Пройнятися" т.зв. святковим духом зараз у ці часи непросто, та й то в основному можуть лише ті, хто близький до владного корита. А якщо стоять тілько прапори регіонів, і ніяких інших - то шото тут не так.

я | 2010-09-27 17:45

стаття дуже саркастична, автор напевне приїхав, поклацав своїм фотоапаратом і зовсім не проникся тим святковим духом, який там панував. Велика шана і подяка організаторам і учасникам! А прапори регіонів, та хай собі стоять, я навіть не звернув на це увагу.

Редактор новин | 2010-09-27 17:40

а чем недоволен?а чем недоволен автор? Или как говорится "все что делаем не мы - плохо"?
Уточніть, хто такі "мы".
А то виходить як "контрреволюция" по Преображенському: "Кстати, вот ещё слово, которое я совершенно не выношу. Абсолютно неизвестно – что под ним скрывается? Чёрт его знает!"

иван | 2010-09-27 17:26

Давно надо на законодательном уровне запретить все политические тряпки рядом с государственным флагом. А у наших умников только на курение и пиво ума хватает..)

а чем недоволен? | 2010-09-27 17:24

а чем недоволен автор? Или как говорится "все что делаем не мы - плохо"?

И | 2010-09-27 17:00

Була тільки комуністична партія, тепер буде тільки партія регіонів та комуністичне компані. Ну як ця партія регіонів уже набридла.
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Новорічна локація у Чернігові

SVOBODA.FM