Останнє оновлення: 09:03 п'ятниця, 23 травня
Політичний аналіз
Ви знаходитесь: Політика / Україна / Політична ситуація в Чернігові після виборів: пошук нових можливостей з елементами ворожіння

Політична ситуація в Чернігові після виборів: пошук нових можливостей з елементами ворожіння

На сьогодні в місті склалася унікальна політична ситуація.

Перше. На політичний небосхил міста повернулася стара-нова постать – Олександр Соколов. Міський голова Чернігова намагається проводити особисту “значиму” політику та зберегти власну “політичну цноту”.

Для того, щоб встановити певний баланс в чернігівському суспільстві створюється дорадча рада при міському голові, почалося обговорення Статуту міста з перспективами його подальшого прийняття, робляться спроби виконувати обіцянки, дані під час передвиборчих баталій.

В його активі залишаються добрі стосунки з керівниками великих та середніх підприємств міста особливо з тими, хто “політично-незабарвлений”. А таких в нашому місті переважна більшість. Багато хто з них зрозумів, що певним чином “прогавив” останні вибори до міської ради. Але про це нижче.

Друге. Після виборів у листопаді не відбулася політична ротація керівництва як це трапилося після березневих подій минулого року. Більшість людей, які прийшли до влади у березні-червні 2006 року і представляють фактично одну політичну силу, були “загнані в кут” Миколою Рудьковським, який їх привів до влади, а потім залишив. Багатьом “младосоціалістам” нема куди йти, і вони будуть будь-якими шляхами утримуватися на посадах, особливо, на тих, які вважаються “доходними”. Головне в їх діях, як показують сучасні події, створити умови для блокування кадрових рішень. І головний шлях до цього ─ створення коаліції, а бажано, депутатської більшості проти мера. Можливий навіть саботаж та програми дискредитації дій міського голови…

По-третє. Повернення Олександра Соколова поставило депутатів, партійні фракції у міській раді перед вибором: або з мером, або проти нього. Причому, на мою думку, інтереси всієї громади міста в цій боротьбі не враховує жодна із сторін.

Вже перша сесія показала, що для партійних функціонерів в міській раді головне ─ посади. Тому вони не дозволили міському голові провести реорганізацію, яка б дала можливість будувати його власну кадрову політику у стінах мерії.

У самій раді політичні події початку 2007 року привели до того, що:

а) головну роль почали грати тільки керівники партійних осередків;

б) рада поділилася на дві доволі політично антагоністичні групи ─ антикризову коаліцію та об’єднану опозицію.

Причому період безвладдя, коли можна було за домовленістю “дерибанити” комунальне майно та землю, фактично закінчився, тому що вже розпочався період публічної загальноукраїнської боротьби. Це пов’язано насамперед з тим, що невідомо коли будуть чергові вибори і кого. А виборець може винести і вирок партійному осередку, що дискредитував себе. Після прийняття імперативного мандату про особистості згадувати не будуть. Постраждає вся регіональна партійна структура, яка не виконала обіцяного у березні 2006.

Четверте. Унікальність політичної ситуації в Чернігові підкреслюється і доволі низьким рівнем легітимності як депутатського корпусу, так і міського голови. І це пов’язано не тільки з результатами виборів березня-листопада 2006 року. Жодна з політичних сил не проводить послідовну інформаційну політику на всіх рівнях, щоб бути зрозумілою для виборця. Для нього, виборця, після великого інформаційного шквалу напередодні березня 2006 року, сьогодні створився певний інформаційний вакуум про діяльність політичних партій, коли незрозуміло чи виконуються обіцянки, але зрозуміло, що краще жити не стало. А вже минає рік після виборів.

П’яте. У свою чергу саме ця ситуація надихає ті політичні сили, які не потрапили до влади, але мріють про неї. Причому і бізнесовий елемент у політиці на чернігівському ґрунті залишився великий. Значна кількість керівників великих та середніх бізнес-структур вже зрозуміли, що потрібно не тільки “дофінансовувати”, а і йти у “велику регіональну політику”. Бо на часі стало питання або власної участі, або формування підконтрольного депутатського корпусу. Причому, на мою думку, зараз в регіонах України склалася доволі рідкісна ситуація, коли більш привабливими є дрібні партії, які не мають великого впливу в Києві, тому що саме в цих політичних структурах робота в регіонах віддана на відкуп, а не контролюється централізовано. Таким чином, взявши контроль над будь-якою дрібну політичну партію можна досить ґрунтовно закріпитися в регіоні. І якщо, навіть, не мати більшості голосів в міських та районних радах, але мати “золоту акцію”. Єдине, що потрібно їм зрозуміти, що цю практичну роботу потрібно починати зараз.

 

***

Заручниками цієї ситуації став і міський голова Олександр Соколов, і громада міста Чернігова. Пропорційна система виборів на перше місце поставила саме політичні партії та блоки. Прийняття закону про імперативний мандат сприяє цементуванню партійних рядів та позбавленню від “неугодних”.

Не зайвим буде нагадати, що навіть без дострокових виборів, першими жителі міста у майбутньому будуть обирати міського голову, а депутатів міської ради тільки через рік. І тому для політичних партій посада міського голови стратегічно важлива. “Своя людина”, яку вони зможуть провести на наступних виборах допоможе своїй партії або блоку через рік. Якщо це буде нова людина, то на старого мера можна буде “списати” значну кількість негативу. Але якщо будь-яка вагома політична сила заручиться зараз підтримкою міського голови, а ще краще змусить його стати партійним на свою користь, то вона буде мати великі переваги перед майбутніми виборами. Як показує досвід українських виборів, особливо місцевих, “адміністративний ресурс” плюс чисельна політична сила в сумі дають перемогу на виборах. Головне – контролювати інформаційні та грошові потоки, не красти та не робити “фатальних помилок”.

З іншого боку, наступні вибори міського голови 2010 року дають останню змогу міській громаді вплинути на перебіг подій. Бо це все-таки будуть вибори за мажоритарним принципом. Голову міста Чернігова, як це було в березні та листопаді 2006 буде обирати вся міська громада. На сьогодні яскравих особистостей, яких могли б запропонувати партії на цю посаду ще немає. А як показав досвід виборів у листопаді розкрутити невідому людину політичним партіям буде все важче. Тому що якою б харизматичною особою кандидат не був, але партійний шлейф може стати як пружиною знизу так і пресом згори.

Наступні вибори міського голови будуть перевіркою життєздатності або фактором, що згуртує ті політичні сили, які зараз не є правлячими в регіоні. Це відбудеться, якщо вони вже зараз почнуть консолідуватися або навколо діючого позапартійного мера, або навколо будь-якої іншої відомої постаті. І знову, що в першу чергу їм потрібно буде зробити – це стати відомими для виборців, довести останнім, що саме вони відстоюють їх інтереси. Ці об’єднання політичних та громадських сил стануть також потенційною загрозою для діючого депутатського корпусу. Окрім налагодження інформаційної політики, щоб “прорватися” до виборця, ще однією умовою підвищення конкурентноздатності цих новостворених структур може стати і налагодження постійного моніторингу роботи діючого депутатського корпусу. Причому не лише роботи окремих партійних фракцій, виконання передвиборних обіцянок, а і поведінки окремих депутатів.

Моніторинговий аспект є актуальним і для політичних сил, представлених в радах, які б коаліції вони зараз не створювали. А реальні перспективи конкурентного середовища у найближчому майбутньому повинні спонукати їх діяти вже сьогодні.

Нові вибори вже почалися. І поки що їх програють всі.

Коментарі (31)

аноним | 2007-02-19 18:45

Я люблю, когда Газизов начинает подигрывать Юре. Типа

"На диво непогана і вдумлива стаття."

 Або

"Здравомислячий.

Папарному - респект. Гарна аналітична стаття. А тих, хто не вміє думати, а особливо просто послухати думку, яка не збіхається з їхньою, - просто шкода. А вони ще експертами себе називають. Купка мізерних червів."

Писяяюсь от удовольствия - Кукушка хвалит переху за то что он хвалил кукушку.

Здравомислячий | 2007-02-19 16:50

Папарному - респект. Гарна аналітична стаття. А тих, хто не вміє думати, а особливо просто послухати думку, яка не збіхається з їхньою, - просто шкода. А вони ще експертами себе називають. Купка мізерних червів. Шкода Чернігів, містячкові, обмежені, закомплексовані, вузькомислячі особи роблять у ньому погоду. Це я про вас, шановні коментатори!

толик | 2007-02-19 13:07

Высокому валу нужно новую услугу предлагать -Интернет трудоустройство. Именно через сайт Паперный,например,пытается и на работу устроиться и в партию уйти. Смотрите,мол,предлагайте, кто быстрее. А мне все равно к кому идти. Бабло...

Юрий Паперный | 2007-02-18 16:57

Меня не было несколько дней в Чернигове. Спасибо всем, кто высказался. Как говорят - хорошо все, кроме некролога. Не собираюсь ни оправдываться, ни детально объяснять, что за материал. Это мои мысли по поводу ситуации, после бесед с многими людьми из разных партий и прибывающих на разных должностях, но их объединяет одно - они реально влияют на события в нашем городе. Не беседовал ни разу только с одним политиком, в интересах которого считают некоторые, что писалась статья - с Александром Соколовым. Это конечно слабое звено аналитики.

Естественно, кто-то этот материал может принять, оспорить, облаять. Право и возможность каждого. Печатая на "ВВ", знал на что иду. Если Вы считаете, что материал на кого-то и против кого-то направлен - ЗНАЧИТ ОН ДОСТИГ ЦЕЛИ - он породил обсуждение. Личные выпады - у каждого есть свои мотивы на нападки, они сами себе судьи. Многих таких "оппонентов" знаю лично и даже могу понять... но не простить, особенно тех, кто прикрывается анонимками.

О работе новой - думаю, веду переговоры. Если независимый (т.е оплачиваемый из многих источников), чтобы кто не говорил, мониторинг никому не будет нужен на постоянной основе, возможно буду искать партийную структуру. Ведь за партиями будущее. В нашей стране пока быть региональным журналистом-фрилансером экономически не очень целесообразно.

Как это не звучало самоуверенно, но даже эти обсуждения доказывают, что чего-то стою. По крайней мере для меня это важно.

 С Артемом хочу встретиться и поговорить. Без разборок и нападков. Видно, что он что-то обо мне слышал от других, но лично сталкивался поверхностно, потому и не всегда , скажем так, "объективен". Но толк есть.

Незаангажированных материалов, и в этом согласен с Олегом, не получиться, если рассматривать региональную политику. Но не заказных, так как свехзадача материала не "за одного, против другого", а показать перспективы патовости в политической ситуации в городе. А показав, попробовать избежать. Ни Партии регионов, ни БЮТу, ни СПУ, ни меру и она, по-моему, не выгодна.

 А политические манипуляции до добра никого не доводили. Они выгодны только авантюристам-однодневкам, которых и в партиях, и вне их достаточно. И главное, и я, и мои близкие, и мои друзья живут в этом городе и не хотят быть ситуативными заложниками политиков. Я точно уже знаю, что за тех, за кого я голосовал в марте 2006, я ГОЛОСОВАТЬ УЖЕ НЕ БУДУ. Еще раз спасибо всем за обсуждение.

Олег | 2007-02-18 11:54

всё правильно, но материал однозначно заангажирован. с причин заказа или личных амбиций - не так важно. именно таким и прошу его воспринимать . Юра, всё у тебя будет нормально, не переживай. тебе же не 20-30, когда нужно думать про кристальную чистоту. Пора и о будущем и о карьере и о достатке...

Поэтому пиши, Соколов не забудет это!

Sim | 2007-02-17 21:16

Н-да, ребята! Почитал я вот тут все и улыбнулся. Вы вроде все грамотные люди и должны бы знать следующее: для того чтобы делать какие-то выводы и прогнозы, нужно обладать определенной информацией. Даже прочитав много книг и прослушав лекции таких же знатоков-теоретиков, вы вряд ли сможете сказать, о чем думает конкретный политик. Нужно знать, чем живут и что думают вышеупомянутые люди, чиновники и депутаты. А это можно знать только в случаи постоянного общения с ними, в т.ч. и неформального. То есть, работать с ними, участвовать в общих проектах, делить бабки, отдыхать и пить водку. Если Вы такой человек, это значит, что они вам в определенной мере доверяют и считают вас «своим человеком», а значит, чем-то делятся, советуются и т.д. К сожалению, судя по всему, большинство из вас об этом только мечтают. Поэтому я считаю, что умничать и делать вид, что вы читаете их мысли в этой ситуации просто глупо и смешно. Удачи вам на этом поприще :)

Оксана Стельмах | 2007-02-17 14:46

Знаете, дорогая Вредина! Читать нужно было внимательней или понимать, что между строк тоже есть смысл. Вы же намекаете на то что у вас аналитический склад ума. и прогнозы у Вас лестные. Но знаете, посмотрев на жизнь госслужащих и управленцев со стороны, меня абсолютно не тянет пополнять их ряды.

Вредина | 2007-02-17 12:31

Я так и не поняла,как автор видит решение ситуации,что сложилась в раде. Если он стоит на позициях мера,а так оно и есть,то он сказал мало и неясно. Если он претендует на обьективность...

Самой смешно стало. Я в ето не верю. Не может будущий начальник одного из управлений,в аппарат которого он забирет и свою подчиненную неаспирантку претендовать на обьективность.

Прихильник | 2007-02-16 18:08

Шановна громада! Навіщо нам Громадська Рада, Статут міста та інші прояви демократичного суспільства, якщо навіть немає якоїсь певної поваги та ввічливості один до одного. Викопувати та ритися у чужій білизні це саме легке, що можна робити, щоб образити людину, але на обговорення ставилося питання про життя громади та міста, а не особистість автора.

аноним | 2007-02-16 16:44

Єтот ярый защитник соцпартии - Артём - нарываеться. Во первых, он госслужещий и по статусу не имеет права на такие коментарии (хоть бы псевдо придумал, умник).

А во-вторых, платят ему очень интересно. Ведь он на три стурктуры одновременно работает - в мерии, в СПУ..

А вот про третею првые две не знают.

Кроме всего, он стукач в СБУ.

Вот такая у нас "команда проффесионалов"

Оксана Стельмах | 2007-02-16 16:16

Попрошу учесть, что коментариев под псевдо не пишу. Мне это не нужно. Это раз. Я не аспирант Паперного. Это два.

аноним | 2007-02-16 11:57

Кто такой Газизов?

аноним | 2007-02-16 10:41

Артемка, а что тебе пообещали за эти пять пунктов? Место в списках? Место в мерии? Или долгие дружеские отношения? Ведь тебя же используют в непонятной для тебя же игре против человека, которого ты даже не знаешь, но о котором тебе расказывали...

аноним | 2007-02-16 10:36

Аспирант Паперного Стельмах тоже зашевелилась. Скажешь, сама никогда коментариев не пишешь под псевдо?

Ненадо отмывать Паперного и лишать нас права писать коменты. Наше дело - критиковать или нет.

Мы в отличии от тебя деньги за это не получаем.

Оксана Стельмах | 2007-02-16 10:07

Артему, виборцю, причетному и другим критикам



Уважаемые критики! Вам что лавры славных критиков-литераторов не дают покоя? НО у вам слабо стаь великими. Соберитесь с мыслями и напишите свою аналитику, выскажите свои мысли, возможно у вас они лучше, чище, более профессиональны. Легче всего обсуждать и переходить на личности. Вам же никто не мешает изложить свои мысли на "ВВ", но в коментариях, а в материале. Вы пишите, а уже потом народ почитает и оценит.

аноним | 2007-02-16 09:34

Так, перемога Соколва на виборах виявилася пірровою.

Абсолютно не забажавши спробувати працювати у нових умовах, сподіваючись на кавалерійські атаки і розмахування "понтами", Соколов практично підписав собі політичний вирок: хто тепер схоче ставити на мера, який не зміг налагодити контакт з радою.

Так що сидіти у мерському кріслі Соколову лишилося, схоже, кілька місяців...

Виборець | 2007-02-16 01:03

Угу, Паперний вирішив сам себе в останньому коментарі похвалити. Так, сказав Юра, що його стаття гарна і вдумлива. Звичайно, і гаманець гріти почав. Але це нормально. Всі ми залежні від грошей. Одним журналом і зарплатою дружини ситий не будеш... Тому, це все нормально.

А от не знаючи нормально державної мови (хоча прогрес є) казати, що її не знають інші, якось некоректно.

Вибори почалися. Журналісти вже пропонують свої послуги. Ось тільки, Паперний таксу не вказав. Але, торг я думаю, уместен...

аноним | 2007-02-15 21:57

На диво непогана і вдумлива стаття.

Звісно, штатним дописувачам-коментаторам вона і не могла сподобатися.

Працювати в міськвиконкомі, не знати при цьому ні державної, ні московської мови, та ще й поливати брудом всіх і все! Схоже на плювання у власний колодязь...

Артём | 2007-02-15 21:03

1. Статья бредовая, согласен с Причетным. Полностью засчищает позицию мэра. Честный аналитик или "монитор" не имеет права так писать.

2. Статья явно заказная, зачем же просто так показывать заангажированость.

3. Заказчик - Газизов.

4. Кроме денег - предварительное обесчание дать должность начальника отдела по связям с общественностью или того, что с него будет после реорганизации.

5. Паперный продажный и хочет на госслужбу, иму, как никак, скоро 40.

Пункт 5 дает возможность существовать первым четырем.

Місцевий патріот | 2007-02-15 17:27

Короче!

Хочеш бути наступними міським головою - готуй задовго до виборів власну громадську партію(організацію). Бери приклад з Л.Черновецького як той зробив у столиці на виборах у 2006 році.

До речі, netівці, причому тут єврєї ?

Нюрочка - причетному | 2007-02-15 17:20

День Святого Валентина был вчера, а аргументацию надо опровергать, а не облаивать. Хаха причепившемуся.

причетний | 2007-02-15 16:11

Так я саме це і мав на увазі, що громадська рада має бути третьою стороною. що виступає від імені всієї громади. Не треба перекручувати мої слова та трактувати їх по-своєму.

І доносити та відстоювати думку громади вона має перед конкретним органом державноїх влади. Для міста Чернігів це голова виконавчої влади в місті, він же міський голова.

А в статті дійсно багато надуманих висновків та тверджень, що свідчать про низький рівень обізнанності, але велику самозакоханність автора

Александр Кицак, демократ с 45-л | 2007-02-15 15:36

Причетному анониму, явно ЧИНУШЕ



Вот таким образом чиновники уже пятнадцать лет губят демократию. Именно во времена Кучмы-Медведчука и создавались "дорадчі ради", чтобы закрыть собственные преступления колективной ответственностью. А Общественные советы в определенной степени становятся третьей стороной, которая защищает интересы большей части жителей, будучи противовесом и меру, и депутатам. Чтобы не было ни "любих друзів", ни партийного беспредела. 20-25 % это не поддержка населения всего города.

причетний-паперному | 2007-02-15 14:45

Нігілізм, багато неточностей та помилок(не орфографічних) говорять, що матеріал можна охарактеризувати "чув дзвін та не дочув". Тобто, десь хтось щось сказав або розказав або сам побачив та допридумував. Прикро, що чернігівські "експерти" лише такими вважають.

Чого вартий коментар Паперного - "громадської ради при міському голові, а не всій громаді". Повний абсурд. Сам же писав, що являєшся експертом по дорадчим радам. Тоді не можеш не знати, що вона створюється при державному органі або посадовою особою.

Жах. За більше року бездіяльності Паперний ста вартий "Народоної самооборони" та ховрачків Луценка.

ZYMA | 2007-02-15 13:16

Боже ж мій, які убогі душею і нестримані бувають наші люди...

Та якби Паперний не написав текст на цю тему, то 95 відсотків читачів ВВ, які озлоблено коментують без розбору все підряд, і гадки б не мали про сприви в мерії та депутатському корпусі. А от коли хтось висловився - неодмінно треба "зблиснути" власним інформаійним нігелізмом: заперечити, образити, принизити, примусити виправдовуватися ...

Очевидно, десь глибоко в генах сидить ота соково-більшовицька сутність, яка не терпить інакшості.

То про яку демократію ми мріємо?

Юрій Паперний | 2007-02-15 12:54

2010-2007=3. Мінус виборча кампанія. Це навіть не стратегічне планування, а тактичне. Жодних заказів на сьогодні я не виконую, і на жаль ні з ким не співпрацюю. Це власна думка, на яку я маю право.

Жодних посад мені не пропонували будь-хто. А у діях міського голови я також бачу значну кількість помилок. Наприклад, не зовсім зрозуміла ротація керівництва водоканалу, створення громадської ради при міському голові, а не всієї громади міста, низьку інформаційну діяльність по висвітленню його роботи. Мер міста починає бути схожим на голову облради, яка "царствує, але не править", тобто його власними зусиллями та "роботою" депутатського корпусу у міського голови залишаться лише представницькі функції.

Стосовно "друзей-евреев" - нісенітниця, якщо не казати більше...

Admin | 2007-02-15 12:40

Попередження стосовно погроз на адресу редакції "ВВ".

Щойно у Коментарі надійшла погроза "юридичного характеру" без жодного підпису і конкретики.

Редакція "ВВ" попереджає: Ми в курсі технологій "виведення з рівноваги"!



Винні у зриві нормального інформаційного режиму роботи Редакції відтепер будуть відповідати по максимуму згідно діючого законодавства!

Василю Чепурному від Олександра | 2007-02-15 12:25

Василю, бачиш як твою наклепницьку інформацію використовують деякі держслужбовці в мерії та облраді.

Са.ша | 2007-02-15 12:19

 Юра,ты что там крышей поехал? Уже начал прогнозы на 5 лет вперед делать! Ты же не мальчик? Знаешь,как в нашей стране много меняеться за это время,а в городе.

На старости лет желание получить должность и заказ Соколова заставили монитора опуститься ниже плинтуса.

Нюрочка | 2007-02-15 12:11

Ой вей! Друзья евреи проснулися! Юрочка и шо это Вы так Соколову ж... вылизываете, имейте же совесть не мешайте это делать Ломаке, он же только начинающий и у него все впереди, а Вы успеете, куда же без Вас.

Житель | 2007-02-15 12:06

Хрен они готовятся к новым выборам. Депутаты жаждят мера тоже выбирать в зале мерии. И общественность в это время выгнать. А потом молебен под Екатеринкой с московскими попами отслужить. А будут журналисты фоткать - то и свою социко-регионскую милицию натравят. И воровать землю и имущество. А зачем тендеры - мешают. И на киевских партбосов им наплевать - какие они "партейные"?
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Чому Панявежис милував око

SVOBODA.FM