Останнє оновлення: 23:01 вівторок, 2 грудня
Політика
Ви знаходитесь: Політика / Україна / Чернігову загрожує референдум?

Чернігову загрожує референдум?

Олег ШереметСаме такої думки один із лідерів депутатської фракції «Регіонів» у Чернігівській міській раді Олег Шеремет. Про це говориться в матеріалі, який одержав «Високий Вал». Подаємо інтерв’ю без скорочень.

- Що може бути приводом для референдуму?

- Конфесійне питання, а саме - передача Катерининської церкви Українській православній церкві Київського патріархату в Чернігові.

Нагадаю, церква є історичною та культурною візитівкою міста і розташована на в’їзді до нього. Зараз вона знаходиться на балансі заповідника «Чернігів стародавній» і там розташувалося відділення Чернігівського історичного музею ім. Тарновського.

До теми:

- Але ж 5 квітня 2006 року голова Чернігівської облдержадміністрації Микола Лаврик підписав розпорядження «Про передачу Катерининської церкви УПЦ КП м. Чернігова».

- Депутатський корпус із занепокоєнням сприйняв таке рішення, бо воно може стати детонатором у міжконфесійному протистоянні, яке досі знаходилося в дрейфуючому стані. Депутати одразу відреагували - на другій сесії міської ради майже одностайно виступили з ініціативою призупинити реалізацію розпорядження голови ОДА.

- Що ж далі?!

- Питання передання Катеринки залишається відкритим. До того ж, громада Чернігова за конфесійним поділом знаходиться в переважній більшості в УПЦ МП (Українська православна церква Московського патріархату) і ігнорувати це не слід.

- Можливо не варто релігійному питанню надавали політичне забарвлення?

- Це уже прагнуть зробити деякі політичні сили і громадські формування на кшталт – козаків. Але хочу нагадати, що законне право кожного громадянина України захищене Конституцією, де чітко визначене право на вільне віросповідання. Тому, чи може будь-хто в цій державі вказувати - якій конфесії потрібно віддати храми і якому Богу молитися?

- Який же вихід?

- Вважаю, що вирішення цього питання полягає в площині всієї громади і його потрібно винести на громадське обговорення, а при необхідності - провести міський референдум. Така позиція, на мою думку, буде найбільш демократичною і саме так будуть забезпечені права кожного мешканця Чернігова. Переконаний, що саме в цьому питанні, як ніколи, потрібна прозорість і відкритість, а не використання візантійських традицій закулісних ігор.


Досьє „Високого Валу”. 34-річний Олег Шеремет - магістр правового регулювання економікою, заступник декана Чернігівського державного інституту економіки та управління, проживає в Чернігові.

До теми:

Коментарі (11)

Олександр | 2006-05-08 15:07

На превеликий жаль, релігійні питання давним давно стали інструментом політичного тиску. Ніяких референдумів. Московьска церква стала засобом інтервенції та загарбання. Геть з України! От зараз ми і побачимо, чи влада дійсно Українська! А кому продались ПРУ з соціалістами і без того давно відомо.

пчєла | 2006-05-07 14:28

апять попи бєсяцца...

ZYMA | 2006-05-06 21:35

Упевнена, що цей "проффесор", тобто "магістр права", про релігію, а тим більше про віру, має таке ж тьмяне уявлення, як і про юридичні нюанси статусу Катерининки. Його позиція - це політика старої совкової школи, до якої його привчили попередні господарі.

Якщо він за справедливість, то в такому разі спочатку треба зрівняти кількість церков обох патріархатів у місті, розданих попередньою владою. Бо у Київського їх лише дві (П’ятницька та Михайла і Федора), а у Московського - всі решта церков Чернігова. А вже тоді і проводити референдуми. Можливо, тоді це буде справедливо.

І звідки цей мудрий "магістр" узяв, що прихильникам Московського патріархату не вистачає культових споруд? Та Ви зайдіть у будь-який день, навіть недільний, до великих соборів (Троїцького і Спасо-Преображенського)- вони ж на дві третини порожні! Люди з’являються там лише у найбільші свята для здійснення ритуалів, дієвість яких є сумнівною без глибокої щоденної віри, яка передбачає систематичну участь у церковних службах. Очевидно, таке поверхове ставлення до віри (обрядовість) відбувається тому, що служби в Московському патріархаті правляться вже добре покаліченою старослов’янською (правильніше - старокиївською) мертвою мовою, якою ніхто не розмовляє багато століть. А відтак ніхто нині і не розуміє, про що так натхненно речитативить священик. Тому служба здається довгою і тяжкою, чисто формальною, без розуміння. Зате у проповідях, що виголошуються російською, можна почути про що завгодно (навіть про "богообраність Віктора Федоровича") і роздавати надруковані молитви за нього. Це, очевидно, є канонічним...

А в Євангелії, між іншим, Спаситель каже, що славити Господа треба і душею, і розумом, тою мовою, яку Творець дав людям. Тобто рідною. Бо ми найкраще розуміємо саме рідну мову: і розумом, і серцем.

А чому римо-католики давно відмовилися від священної (але також мертвої) латині і перевели свої служби на ті мови, які розуміють віряни? Тому що вони сучасні та прогресивні, а не порослі мохом немиті мракобіси, як деякі канонічні.

До речі, корисно нагадати, що Вселенські патріархи понад 100 років не визнавали Московський патріархат, коли москалі вкрали у Києва патріархію... А так званий Московський патріархат створив Сталін у 1942 році з тих митрополитів, єпископів і священиків, які пішли на співпрацю з совєтами після громадянської війни. Ото вже канонічні!

Але чому ми такі довірливі, як телята? Чому дозволяємо "проффесорам" і "магістрам" морочити голови малоосвіченим довірливим співгромадянам? Чому вони досі мають нахабство спочатку нам створювати, а потів "вирішувати" проблеми?

Василь Чепурний | 2006-05-06 15:21

Пропоную провести спочатку референдум, скажімо, про те, кому має належати Спаський собор або Троїцький -- зараз, нагадаю, вони передані Московському патріархату. А "магістру права" хочу нагадати, що, по-перше, Катерининка не є комунальною власністю міста , а по-друге, що Закон гарантує право на вільне віросповідання. Тож ваші референдуми -- гра в політику і не більше.

Мнение вдогонку | 2006-05-06 13:02

Отчасти согласен со Станко. Нельзя опустить Царство небесное на грешную землю. Власти не должны никоим образом вмешиваться в дела церковные. Они должны лишь не допустить конфронтации и противостояния. А поэтому возможно даже разумнее обойтись без референдума, чтобы тему не обострять, а как можно быстрее передать церковь верующим. Очень некрасиво кстати выглядит при этом суета "канонического политика" Рудьковского.

Станко | 2006-05-06 12:50

Пане Шеремет - Ви ж бо магістр права!!!:( То можливо поясните, як Ваші ініціативи співвідносяться з Конституцією України?? Питання віри не треба плутати з питаннями права власності. Рівно як легітимність регіональних референдумів законодавчо не визначена. Правомірно передав губернатор майно? Воно передавалось в управління та розпорядження облдержадміністрації? Так чи ні? От питання, які потребують відповідей. І все!!

А ви займаєтесь підміною понять і фактично працюте на розкол громади міста за рахунок референдуму та підготовки до нього. І виносете запитання: ви за яку церкву. Якщо ви правник (юрист), то займайтесь питаннями права, а не віри. Я так розумію, що в інших регіонах янукоїди граються на питаннях мови, а в Чернігові такий варіант "не канає", от Ви і вирішили з іншого боку зацідити з носака по українській державності та суверенітету країни.

Гарна ж у нас Партія донецьких регіонів у якій навіть юристи (до того ж викладачі ВУЗу, тобто інших навчають тому ж!) є правовими нігілістами!!!

Виталий | 2006-05-06 12:06

Что-то мне кажется, что в Чернигове скоро состоятся новые выборы и Екатеринка сдесь не при чем.

Коля | 2006-05-06 11:57

Підтримую ідею референдуму, дійсно такі рішення повинні бути прийняті помірковано і виважено в інтересах всієї громади.

Дем*ян | 2006-05-06 11:52

Україні-Українську Помісну Православну Церкву! сила УПЦ КП якраз і полягає в тому, що она ніким не визнана, абсолютно автономна, а отже нікому нічого не винна! і взагалі, скільки ще "наша" влада захищатиме інтереси Московії?!

Релігієзнавець | 2006-05-06 10:48

Шановні, до чого всі ці балачки? Весь процес передачі Катеринки "визрівав" майже десятиріччя. Всі релігійні громади задоволені, а депутати міськради - ні. Так що пропонуєте: віддати ще одну церкву Московському патріархату, у якого їх більш ніж досить? Не на цьому треба заробляти політичні дивіденди...

Мнение | 2006-05-06 09:54

Думаю, референдум - неплохая идея. Наверное в результате референдума церковь отдадут Киевскому патриархату. Скажу еще, что даже далекие от политики русские люди города считают это вполне естественным. Неоднократно слышал высказывание: "Мы же Украина! При чем здесь Москва?". Хотя для верующего человека именно вопрос Веры стоит на первом месте. Каждый должен иметь право славить Бога так, как он считает нужным. Это вопос интимный. И очень не хотелось бы, чтобы была некрасивая возня и политиканство в вопросе, где этого быть не должно.
закрити

Додати коментар:

Фотоновини

   Чернігів 1948-49 років: Нескорені Ляповки та «інтимні» роботи

SVOBODA.FM