Останнє оновлення: 10:26 вівторок, 26 листопада
Дискусійне
Ви знаходитесь: Культура / Література / ЗайПойний фестиваль, або Декілька слів про дружбу з Росією і Білорусією

ЗайПойний фестиваль, або Декілька слів про дружбу з Росією і Білорусією

Прочитав на сайті харківського „Вечернего Харькова” репортаж журналістки Лариси Холманської „Сеньковка: интернациональный рай на родине экс-президента Кучмы”.

Вона оспівує вона чергове свято дружби, що кожного року відбувається на кордоні поміж Україною, Росією та Білоруссю.

На це свято, що зосталося нам ще з радянських часів, збираються щоліта чиновники з трьох областей трьох сусідніх країн, і після фольклорного концерту влаштовується кожен рік велике пияцтво.

Традиція обов’язково напится в цей день, як стверджує Л. Холманська існує тут з самого першого свята, тобто з 1975 року: „Старожилы вспоминают, что тогда шла борьба с пьянством, но бутылки валялись под каждым деревом. Кстати, эта традиция (полное отсутствие «сухого закона») сохранилась до сих пор”.

Це свято, що завжди відбувалося у Всесоюзний День Молоді, запам’ятовувалося тій самій молоді перш за все „..водкой, самогоном и горилкой. Потом появился «формат»: за три-четыре дня до Дня молодежи ставятся палатки, а «хозяином» праздника становится какая-то страна. В этом году принимающей стороной стала Украина, в прошлом году была Беларусь. То есть вся ответственность за «налив-прилив-отлив» ежегодно ложится на одну из сторон”.

От і зараз Україна „не подкачала”: „...хочу поблагодарить коллег-«сеньковцев», накрывших нам поляну в лесу, за то, что ни один журналист во время празднования Дня молодежи не пострадал”.

Почесним гостем цього року на святі був брянський комуніст Василь Шандибін, який сидячи за столом з горілкою (див. фото), навчав усіх присутніх тому, якою мовою повинні розмовляти українці тут, у Чернігівській області, серед своїх гостей: «Сегодня вы, украинцы, проводите фестиваль. Почему бы вам не выступить на русском языке? Белорусы, когда проводят, выступают на русском — международном языке общения. Я украинский язык плохо знаю».

Тут і сама авторка цього фоторепортажу не втрималася, аби не сказати пари „ласкових” слів про тих, хто ”...насильственно насаждает «государственный язык» и заставляет носить шаровары”.

До речі, перепало від авторки і білорусам. І хоча Л. Холманська за її словами „...в Беларуси родилась, в России выросла и выучилась, в Украине живу и работаю почти 20 лет”, але білоруська мова, на її погляд „ ...гораздо ближе (чем украинский), к русскому. А вот написание (простите, сябры) — глаза сломаешь”. Тобто от так ось між іншим, побіжно, зневажила журналістка увесь білоруський народ. Мовляв –нєправільноє у вас напісаніє- сколько раз гаварілі, штоби пісалі па панятному, па чєлавєчєскі!  Як тепер літературна білоруська мова буде виправлятися – не знаю!

Взагалі, як я зрозумів, свято Л. Холманській сподобалося. А от в мене виникає декілька запитань. Свято кожен рік проходить біля пам’ятника, у тім місці де перетинаються кордони трьох держав, а місце те у болоті, „в болотной низине (и это ощущается!)” – як пише Л. Холманська. Райони ці (північна Чернігівщина, західна Брянщина та східна Гомельщина) уражені радіацією, і у лісах тут не рекомендується не тільки свята влаштовувати, але й просто зайвий раз тут перебувати.

От я і хочу спитати – який сенс є в цих святах з радянського минулого, чому вони нашу молодь научають – хіба що пияцтву? Та ще й радіацією впливать на стан здоров’я. А може краще було б згадати про ту „дружбу”, яку кожен день на власні очі бачать сотні українців та білорусів у Москві, віддаючи власні гроші в руки міліцейських патрулів?

Або згадати про тих наших стародубських українців, чисельність яких в Брянській області за даними переписів неухильно знижується кожен рік, бо частина тікає в Україну, частина записує себе росіянами, адже бути українцем в Росії з кожним роком стає все важче та важче. Може слід задуматися саме про таку „дружбу”, замість того аби кожен рік пиячити у зараженому радіацією болоті? Що скажете, пані Лариса?

В рамках роботи Громадського Комітету
"Стародубщина з Україною"

Коментарі (20)

Вірний зі Стародубщини | 2007-07-09 11:46

Щодо радіації – то її збільшений фон фіксується скрізь по російсько-українсько-білоруському прикордонню в південно-західній Брянщині. Просто якщо порівняти цей фон в Климівському районі з фоном у Новозибківському та Клинцовському, то звичайно, здасться що радіації по прикордонню майже нема. Але це, як то кажеться, дивлячись на те, що із чим порівнювати. Не забувайте, що саме болота є тими місцями де радіація накопичується більш за все, адже це стоки ґрунтових вод, а крім того є ще й дикі тварини, які пересуваються з місця на місця, та теж деякою мірою є причетними до збільшення радіаційного фону в окрузі.

Та й крім того, якщо комусь хочеться напитися – напийтеся, але чи так треба святкувати майже на офіційному рівні День Молоді чи День Дружби? Та й при чому тут НАТО? Прикро, що в деяких розпалених мозках будь-яка спроба висловити нову, незалежну думку відразу відроджує примару заокеанської агресії. Згадуєте, як у шістдесяті роки один американський сенатор так налякав сам себе загрозою радянського нападу на Штати, що з викриком „Росіяни йдуть!”, стрибнув у віконце хмарочоса? Невже то тепер в Україні навіть коли миша зачешеться у своїй норі, декому здається, що це американці за нашим салом полізли? Чи може якраз саме сенківська горілка у цьому винна?

Олександр Ясенчук - Sirko | 2007-07-08 13:23

Да ви прави, на все 100% А от як з білорусами бути, гомельчанами єдина зацепка, це колись батько Хмель там воював, і колись Гомель недовго належав до УНР, та кольори їхнього національного стяго "бело - красно-белого" нагадують кольори наших стрічок, що попереджають про небзпеку ходіння - будівельники, ремонтники їх вішають?

Sirko - Олександр Ясенчук | 2007-07-07 21:40

"Тобто, символічно політичне керівництво їх тут"

Да им и не обидно будет под нашим двуглавым орлом собираться. Типа свой.

Театрал | 2007-07-06 23:36

Очень красиво смотрится на фото данной статьи пьяный гендиректор Черниговского театра

им тараса Шевченко товарищ Семененко.Вечно пьяный и вечно бездарный.Вот кто у нас руководит Академическими театрами.Главное за рюмку подержаться.Управление культуры! У вапс потрясные кадры!

Олександр Ясенчук - Sirko | 2007-07-06 12:31

Повністю згоден по всіх ваших пропозиціях, тим паче під дахом нашої ЧОДА вже понад 100 років розміщуються герби повітів Чернігівської губернії, в тому числі й Стародубщини, й інших земель Брянщини. Тобто, символічно політичне керівництво їх тут.

Sirko | 2007-07-05 22:37

Олександр ЯСЕНЧУК - пусть будет министром закордонных справ Черниговщины.

Sirko | 2007-07-05 22:36

@Многие тамошние пацаны и хлопцы слаще морковки ничего не пробовали и лучше Сеньковки ничего не видели@



Сам себя добавлю:

Местные хлопцы видать и думают: вот понаехала городская свинота водку пить....

Надо переформатировать.

Sirko - Олександр ЯСЕНЧУК | 2007-07-05 22:34

"Та требе Сеньківку потроху переформатовувати"

Переформатировать Сеньковку - хорошая, даже отличная идея!



"наприклад провести спільний історичний круглий стіл, чи круглий стіл молодих політологів, журналістів"



Тут есть опасность политизации. Желательно, при переформатизации Сеньковки, поначалу избегать политики. Не просто историков собрать - а археологов. Полезно будет узнать - куда тянутся "черепки" сиверян (понятно, что почти до Москвы, и понятно что центр Сиверщины - Чернигов, а не Москва), но провести круглый стол по "черепкам" безопаснее чем в первый же день пересориться из-за политики.

Политологи - да. Но тоже помягче. Прибыть туда с результатами опроса населения по каким-то темам, потом вместе отправиться по селам Сиверщины (рус, бел., укр.), какое-то исследование провести. Пригласить киевских политологов...

Тут смысла со стороны предлагать что-то нет. Нужно чтоб сами политологи областей уже сегодня связались, договорились и предложили организаторам Сеньковки включить в программу политологическу секцию.Так же и другие: историки, байкеры, дельтапланеристы.

Олександр ЯСЕНЧУК | 2007-07-04 23:52

Но имейте в виду: Брянщина и "Гомельщина - земли Черниговщины (и при князях, и при царе, и даже при начале советской власти)." - повністю згоден з Sirko.

Та требе Сеньківку потроху переформатовувати, наприклад провести спільний історичний круглий стіл, чи круглий стіл молодих полфітологів, журналістів.

Sirko | 2007-07-04 23:35

Через год опять будет Сеньковка. Держу пари - никто из нас ничего о ней не узнает, пока на ВВ и в "Сиверщине" не появятся отчеты о "комсомольском тырле в Сеньковке"....

 

Sirko | 2007-07-04 23:31

Я даже и не знаю что предложить, чтоб сделать Сеньковку нужной. Зачем это нужно предложить - понятно: областные бюджеты выделяют деньги.

Наверное нужно:

- вычеркнуть из списка участников все политические организации

- включить нормальные мододежны организации:

- военно-исторические побоище не помешает

- альманах стихов молодых поэтов тоже не помешает (раз есть на Сеньковку деньги)...

......

Просто никто никогда не спрашивал чего хочет народ от Сеньковки. Хоть КПСС, хоть НУ+БЮТ - все идут по одному и тому же пути - не спрашивают у людей чего они хотят.

Sirko - Алёнка | 2007-07-04 23:18

@нафига всё это нужно@

А Бог его знает. Но под это дают деньги и оргусилия. Почему бы не использовать? Как по мне, то лучше это дело организовывать на деснянском острове. Если для отдыха. Но там нет Десны...

Но имейте в виду: Брянщина и Гомельщина - земли Черниговщины (и при князях, и при царе, и даже при начале советской власти).

Как это нам эти земли взять да и бросить?

Sirko - Низы - Верхам | 2007-07-04 23:05

 Близко к теме. Мы с вами кто? Совки дуремарные. Надо самим брать власть в руки. Не испольнительную, не парламентскую, не судебную, а некую личностную, свою, исходя из интересов.

Про Сеньковку дерьма за последние 15 лет много написали. "Комсомольское тырло". Дело это политизировано донельзя.

Надо его нахрен располитизировать. Кто это сделает? Гражданин начальник? Ему абы отчитаться.

Политические молодежные организации? Идут к чёрту! Соберется молодёжная политмразь. Белорусская мразь начнёт своего Батьку хаить. Российская мразь - Гарика Каспарова нахваливать. Украинская молодежная мразь - будет под оранжевыми прапорами дебильствовать. Надоть располитизировать Сеньковку. Под неё деньги в бюджете есть, так почему бы не сделать на эти деньги нормальную Сеньковку.

Алёнка | 2007-07-04 20:08

С Sirko согласна. Такое организовать - непросто.

Но тот же Sirko не знает и не понимает, как и я, и все иные -

нафига всё это нужно?

Кому?

Алёнка | 2007-07-04 20:08

С Sirko согласна. Такое организовать - непросто.

Но тот же Sirko не знает и не понимает, как и я, и все иные -

нафига всё это нужно?

Кому?

Низы - Верхам | 2007-07-04 19:58

Предлагаем перегородить плотиной речку, что протекает через это болото. Поставить на плотине мини-ГЭС, которая будет давать дешёвую экологичную электроэнергию, в достаточном количетве для освещения окрестных сёл. Вместо вонючего болота для пьянствования образуется глубокий и чистый пруд. В пруду местные жители будут разводить рыбу, пасти уток и гусей. Уверены, что такая перспектива развития Сеньковки - это лучший вариант!

Sirko | 2007-07-04 18:35

Не нравится Сеньковска? Сделайте её другой!

Предложите план администрациям трех соседних областей. Войдите в контакт с норамльными молодежными организациями Гомельщины и Брянщиы. Войдите в контак с тамошними студентами, любителями байков, местными поэтами, музыкантами. Составьте план "снизу" и предложите его "верхам". Не забудьте и окружающие села. Многие тамошние пацаны и хлопцы слаще морковки ничего не пробовали и лучше Сеньковки ничего не видели.

Сколько можно выть и гадить? Сделайте хоть что-то сами!

Ни хрена вы не сделаете! Ибо вам деньги платят именно за вытьё и обгаживание соседей. Ваша цель - создать образ врага из Белоруссии и России, и образ друга - из НАТО.

Грек | 2007-07-04 17:30

Синяківка - заполітизованна пиятика.

Алексей | 2007-07-04 17:06

пустозвонство!

Лада | 2007-07-04 16:26

Вірному - не чіпайте Сеньківку! Крім пустих слів у статті нічого не має. У тому числі й про радіацію. Городнянський район ніколи до постраждалих від Чорнобильської катастрофи не відносився. Якщо виходите у люди, то аргументуйте!
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  20 років тому у Чернігові застосували сльозогінний газ

SVOBODA.FM